Vi förvandlar den gamla ungkarlslyan till Sandras drömlägenhet

Vi är nog lite av skomakarbarn nuförtiden, men vi tar det i små, små steg. I höstas  gjorde vi om vardagsrummet.
Då min kvinna har lite av en fetisch för lantlig/romantisk stil, så hade man inte mycket annat att välja på än att göra något i stil med det.
Ska väl erkänna att tanken på att göra egna lite högre golvlister har snurrat runt i skallen både ett och två varv, men det har liksom aldrig funnits tillfälle att få testa det på något projekt.
Nu har jag gjort det och det blev precis så bra som jag hade tänkt mig.
Ska jag vara ärlig tycker jag det känns väldigt avslappnat och ombonat att bo i denna stilen.


Först ett lite övertaggat underarbete. Tapeterna nedrivna in till putsen, bredspacklade väggar och tak!
Det är värt att vara riktigt noggrann!


Vi hittade inget passande skrivbord i närheten, så jag slängde ihop ett själv.
Kanske mest för att få testa mina nya maskiner... :P


Såhär hade vi det under julen.


Bilderna är kanske inte av bästa sorten, men så är det när man fotar med en iPhone.


Sandra står för pyntandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0